måndag 9 juni 2014

Förändringar av innehaven

Antal innehav: 19 st
Vad har hänt sedan senaste portföljuppdateringen i april?
  • Sålt hela innehavet i Poolia. Tror fortfarande på bolaget, men bestämde mig för att koncentrera mig på ett bemanningsföretag och då blev det Dedicare istället.
  • Köpt fler Dedicare. Jämfört med årsskiftet har jag ökat antalet aktier med 200%. Kursen rusade rejält efter förra delårsrapporten och har sedan tappat nästan hela uppgången och då har jag passat på att köpa fler.
  • Köpt Starbucks Corp. Kursen gick ned under $70 för första gången på väldigt länge och då köpte jag en mindre post. Nu har den tyvärr redan gått upp till $75 och jag har satt en helt oventenskaplig gräns på $70 för när jag köper.
  • Köpt Rederi AB Transatlantic. Jämfört med årsskiftet har jag ökat antalet aktier med över 400% (inkl nyemissionen). Samtliga runt 5 kr/st. Baserat på nuvarande kurs har det varit bra hitintills. Vi fär se hur det går framöver.
Möjligen köper jag några fler aktier i Dedicare eller kanske i SEB. Så länge Dedicare håller sig runt 20 kr är jag intresserad, men jag avvaktar nog en smula nu. SEB känns dyr nu, men det kan vara jag som är skadad av de låga nivåer jag köpte aktien på tidigare. När jag kollar PE-tal så ser den inte tokdyr ut. Ska kolla mer på den senare. Fortum är en stor osäkerhet med tanke på Ukraina och de satsningar de gör i Ryssland. Nu har den aktien gått bra senaste tiden och då kanske man ska sälja av? Eller vänta? Vet faktiskt inte riktig hur jag ska göra.

Nästan allt har ju gått upp under maj och juni till min förvåning. Jag ska erkänna att jag väntat mig en nedgång istället. Den kanske kommer?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar